Even je zorgen vergeten

De impact van kanker op het psychosociale functioneren van een mens krijgt de laatste jaren steeds meer aandacht. Het is niet alleen de zieke zelf die te maken krijgt met kanker maar ook zijn of haar vrienden, familie, partner en kinderen. Deze laatste groep is vaak letterlijk “een ondergeschoven kind”, maar krijgt gelukkig steeds meer begrip en begeleiding.

Kanker stelt mensen voor extra vragen en zorgen. Kinderen met een zieke ouder worden geconfronteerd met veranderingen in de dagelijkse routine zoals herhaaldelijke ziekenhuisbezoeken en extra zorg in de thuissituatie. De confrontatie van het kind, met een ouder die kanker heeft, kan leiden tot psychische en sociale problemen. De kinderen maken een zware tijd door. Elke leeftijdsfase heeft hierbij zijn eigen specifieke zorgen en veranderingen. Sommige gezinnen vechten voor genezing en anderen moeten helaas afscheid nemen van hun vader of moeder. Stichting de kinderen zet zich in om deze kinderen in contact te brengen met andere kinderen die hetzelfde meegemaakt hebben en zo ervaringen te delen en een stukje troost te vinden. Maar bovenal wil de stichting een stukje ontspanning bieden in moeilijke tijden! Even je zorgen vergeten.

Wat we doen

Sinds 2009 zet Stichting de Kinderen zich in om kinderen die een zieke ouder hebben of een ouder hebben gehad die overleden is, in contact te brengen met elkaar. Zo kunnen ze ervaringen delen en troost vinden bij elkaar, maar bovenal wil de stichting ontspanning bieden in moeilijke tijden.

Even je zorgen vergeten.